KÖPVILLKOR

Genom att beställa från Borninstockholm.se så accepterar du våra köpvillkor.
Mer information hittar du HÄR.

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

VART ÄR MIN LEVERANSBEKRÄFTELSE?

När ordern är redo för leverans skickas en leveransbekräftelse till den mail som du angav vid ditt köp. 

Om du inte mottagit någon leveransbekräftelse, vänligen kolla din Skräppost eller Spaminkorg då mailet kan ha hamnat där. Annars är du välkommen att höra av dig till oss på [email protected]

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du höra av dig till oss inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Använd den medföljande fraktsedeln som du får i paketet och klistra på den på paketet.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 2 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Om du har använt vår returblankett så kan du spåra din retur via Postnords hemsida.

Vänligen tillåt ditt paket upp till 14 dagar för att komma tillbaka till Born In Stockholm. Vi mailar dig så snart vi tagit hand om din retur.

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till [email protected] Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Vänligen tillåt 14 dagar för paketet att komma tillbaka till vårt returlager, därefter får du en returbekräftelse och pengarna bör synas på ditt konto inom 5-10 dagar. 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Svenska kunder kan byta sina varor helt gratis genom att använda returblanketten som följer med i paketet. Om du är en kund utanför Sverige behöver du först göra en retur av varan och sedan lägga en ny order.

 

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Vissa av våra varor är så söta att ingen kan motstå att köpa dem – och de tar slut i lagret snabbt. 
Tyvärr händer det att vi inte kan skicka med alla varor i din order. Om det är fallet så kommer du få ett mail från oss som bekräftar vilken vara som ej skickas med samt att pengarna för varan skickas tillbaka till ditt konto. Annars är du välkommen att höra av dig till oss på [email protected]

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

KAN JAG ÄNDRA/AVBRYTA MIN ORDER?

Eftersom vi är supersnabba på att hantera våra ordrar som är i lager så måste du omedelbart kontakta oss på [email protected] med din önskan. Om din order redan blivit behandlad så kan vi inte göra några ändringar eller avbryta din order. Du kan heller inte avbryta en redan lagd restorder. Men maila oss angående din önskan så ser vi till att försöka hjälpa dig!

 

HUR OFTA FYLLER NI PÅ MED VAROR OCH STORLEKAR?

Vissa av våra varor och storlekar är limiterade. Se till att beställa dina favoriter snabbt, det finns ju inget man ångrar sig så mycket som de sakerna man inte köpte – ellerhur? 

Däremot kan du ha tur! Vissa av våra varor fyller vi på. Signa upp dig för vårt nyhetsbrev för att ta del av nya och gamla varor som kommer in i butiken!

VILKA STILAR PASSAR MIG BÄST?

Vi är helt säkra på att du ser helt fantastisk ut i allt du sätter på dig, MEN om du har några problem med att klura ut vilken bikini eller klänning som passar dig bäst – vänligen kika in vår Guide.

Kom ihåg att det bara är rekommendationer från vår sida – oavsett vad du har på dig så ska du se till att även bära ett stort leende på läpparna för att se fabulous ut! Kör hårt tjejen! 

HAR NI NÅGON STUDENTRABATT?

Tyvärr inte i dagsläget.

KAN JAG ANVÄNDA TVÅ RABATTKODER SAMTIDIGT?

Våra rabattkoder kan inte kombineras med andra rabattkoder.

LEVERANSER

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

HUR SPÅRAR JAG MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Sweden

Postnord Mypack Collect kostar 69sek

Europa

MyPack Collect: 200sek

Resten av världen

International Parcel: 200sek

Returfrakt

69kr

 

VILKA LÄNDER SKICKAR VI TILL?

Vi skickar till hela världen!

TILLKOMMER TULLAVGIFTER?

Tullavgifter tillkommer inte ordrar som levereras till en adress inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för tillkommande avgifter som tull eller skatt när ordern skickas utanför EU. 

KAN JAG BESTÄLLA TILL EN ANNAN ADRESS ÄN ANGIVEN FAKTURAADRESS?

Ja! Du kan ange en alternativ leveransadress som skiljer sig från den adress som angivit för fakturan.

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Vissa av våra varor är så söta att ingen kan motstå att köpa dem – och de tar slut i lagret snabbt. 
Tyvärr händer det att vi inte kan skicka med alla varor i din order. Om det är fallet så kommer du få ett mail från oss som bekräftar vilken vara som ej skickas med samt att pengarna för varan skickas tillbaka till ditt konto. Annars är du välkommen att höra av dig till oss på [email protected]

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

ORDRAR

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

KAN JAG ÄNDRA/AVBRYTA MIN ORDER?

Eftersom vi är supersnabba på att hantera våra ordrar så måste du omedelbart kontakta oss på [email protected] med din önskan. Om din order redan blivit behandlad så kan vi inte göra några ändringar eller avbryta din order. Men som alltid så försöker vi hjälpa våra babes med allt de behöver!

KAN JAG ÄNDRA LEVERANSADRESSEN I MIN ORDER?

Eftersom vi är supersnabba på att hantera våra ordrar så måste du omedelbart kontakta oss på [email protected] med din önskan. Om din order redan blivit behandlad så kan vi inte göra några ändringar eller avbryta din order. Men som alltid så försöker vi hjälpa våra babes med allt de behöver!

JAG HAR SETT EN VARA MEN DEN ÄR SLUT I LAGER

Vissa av våra varor är så söta att ingen kan motstå att köpa dem – och de tar slut i lagret snabbt. 

En del av våra varor och storlekar är limiterade. Se till att beställa dina favoriter snabbt, det finns ju inget man ångrar sig så mycket som de sakerna man inte köpte – ellerhur? 

Däremot kan du ha tur! Vissa av våra varor fyller vi på. Signa upp dig för vårt nyhetsbrev för att ta del av nya och gamla varor som kommer in i butiken!

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du höra av dig till oss inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Använd den medföljande fraktsedeln som du får i paketet och klistra på den på paketet.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 2 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

TILLKOMMER TULLAVGIFTER?

Tullavgifter tillkommer inte ordrar som levereras till en adress inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för tillkommande avgifter som tull eller skatt när ordern skickas utanför EU. 

VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAR NI?

Visa
Mastercard
American Express
Swish
Klarna

RETURER

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du höra av dig till oss inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Använd den medföljande fraktsedeln som du får i paketet och klistra på den på paketet.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 2 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Om du har använt vår returblankett så kan du spåra din retur via Postnords hemsida.

Vänligen tillåt ditt paket upp till 14 dagar för att komma tillbaka till Born In Stockholm. Vi mailar dig så snart vi tagit hand om din retur.

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till [email protected] Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

RETURPOLICY

  • Varorna måste returneras inom 14 dagar efter mottagen leverans.
  • Bikinis och baddräkter returneras ej av hygieniska skäl.
  • Born In Stockholm-taggen måste sitta kvar.
  • Varorna är oanvända och i oanvänt skick.
  • Inga sminkmärken.

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på bikinis samt baddräkter på grund av hygieniska skäl. Vid frågor är du välkommen att maila oss.

HUR LÅNGT EFTER ATT JAG FÅTT MINA VAROR KAN JAG RETURNERS DEM?

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på bikinis samt baddräkter på grund av hygieniska skäl. Alla returer måste följa vår returpolicy.

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Vänligen tillåt 14 dagar för paketet att komma tillbaka till vårt returlager, därefter får du en returbekräftelse och pengarna bör synas på ditt konto inom 5-10 dagar. 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Svenska kunder kan byta sina varor helt gratis genom att använda returblanketten som följer med i paketet. Om du är en kund utanför Sverige behöver du först göra en retur av varan och sedan lägga en ny order.

 

JAG HAR INTE FÅTT MINA RETURPENGAR - VAD GÖR JAG?

Vänligen tillåt ditt paket upp till 14 dagar för att komma tillbaka till Born In Stockholm. Vi mailar dig så snart vi tagit hand om din retur.

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till [email protected] Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

TULLAVGIFTER

Tullavgifter tillkommer inte på returer i Sverige eller inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för eventuella kostnader för tull när en kund returnerar från ett land utanför EU. (Vi hämtar inte ut returer med tullkostnader. Om du är osäker på hur du ska returnera din vara från utanför EU vänligen kontakta oss på [email protected] innan du skickar returen).

 
 

Skicka oss ett email