KÖPVILLKOR

Genom att beställa från Borninstockholm.se så accepterar du våra köpvillkor.

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

VART ÄR MIN LEVERANSBEKRÄFTELSE?

När ordern är redo för leverans skickas en leveransbekräftelse till den mail som du angav vid ditt köp. 

Om du inte mottagit någon leveransbekräftelse, vänligen kolla din Skräppost eller Spaminkorg då mailet kan ha hamnat där. Annars är du välkommen att höra av dig till oss på order@borninstockholm.se

 

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du lämna in ditt paket till posten inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Maila oss på order@borninstockholm.se för att få information om adress att returnera paketet till.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej ifyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 1-4 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.
    • Öppet köp gäller ej på rea-varor.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

 

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

 

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Så fort din retur har blivit registrerad så får du ett mail från oss.

 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Du som kund kan byta dina varor helt gratis genom att maila oss på order@borninstockholm.se och meddela att du önskar att byta ut din vara. Du får då en fraktsedel skickad till dig via mail. Skriv på retursedeln vad du önskar byta till så byter vi ut de snabbt åt dig. Om du önskar byta till en dyrare vara, vänligen returnera varan och lägg en ny beställning. Meddela oss gärna om detta på din nya order så vi kan ge dig frifrakt i efterhand.

 

 

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Om du saknar en vara i din order så har du antagligen beställt denna på “restorder”. En restorder betyder att vi syr upp varan efter beställning. En restorder har 1-4 veckors leveranstid. Om varan är en restorder står när du lägger varan i varukorgen. På din orderbekräftelse som medföljer i paketet så har vi markerat vilka varor som är restorder samt den ungefärliga leveranstiden på dessa varor. 

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

KAN JAG ÄNDRA/AVBRYTA MIN ORDER?

Om du vill ändra din order så måste du snabbt höra av dig till oss och meddela detta så vi kan se vad vi kan göra för din specifika order. Om din order redan blivit färdigbehandlad så kan vi inte göra några ändringar eller avbryta din order. Du kan heller inte avbryta en redan lagd restorder. Men maila oss angående din önskan så ser vi till att försöka hjälpa dig!

 

HUR OFTA FYLLER NI PÅ MED VAROR OCH STORLEKAR?

Vissa av våra varor och storlekar är limiterade. Se till att beställa dina favoriter snabbt, det finns ju inget man ångrar sig så mycket som de sakerna man inte köpte – ellerhur? 

Vi syr upp de flesta av våra varor efter beställning och har därför den fina servicen att vi kan sy upp, ändra och göra dina inviduella önskningar specifikt för dig. Maila oss om du har några önskningar om en vara eller om du önskar en vara i en färg som inte finns på hemsidan. Order@borninstockholm.se

 

HAR NI NÅGON STUDENTRABATT?

YES! Student10 ger dig som student 10% rabatt på hela din order.

KAN JAG ANVÄNDA TVÅ RABATTKODER SAMTIDIGT?

Våra rabattkoder kan inte kombineras med andra rabattkoder.

ALLMÄNNA VILLKOR
 
Cajoba AB (Born In Stockholm)  med organisation nr. 556-9657702)  bedriver verksamheten för Borninstockholm.se

Beställning
Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sidan. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges under ditt köp. Fraktavgift inom Sverige är 69 kr.
 
För att kunna beställa hos oss måste du ha fyllt 18 år. Enligt svensk lag accepterar Born In Stockholm inga kreditköp under 18 år. Born In Stockholm förbehåller sig rätten att i specifika fall neka eller ändra i din beställning (exempelvis om du har uppgivit falska personuppgifter och /eller har betalningsanmärkningar). 

Born In Stockholm reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på sidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Born In Stockholm har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Du har beställt så kommer Born In Stockholm naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan Born In Stockholm fortsätter med beställningen. All bildinformation på sidan ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Born In Stockholm ansvarar inte för information på sidan som kommer från en tredje part.
 
Avbeställning
En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning gått igenom och är expedierad. I de fall där beställningen är genomförd måste du som kund motta beställningen. Om du inte tar emot din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 250kr. 

Orderbekräftelse

När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis. Om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst. Observera att din orderbekräftelse kan hamna i skräpposten. Ordrar beställa på restorder har en leveranstid på 1-4 veckor och kan inte avbrytas under denna tid.
 
Leverans och Transport
Beräknad leveranstid för varor i lager är 2-5 arbetsdagar. För varor som inte finns i lager så har vi en leveranstid på 1-4 veckor. Vill du få ett mer exakt leveransdatum för din specifika order är du välkommen att maila oss. Under högsäsong och vid hög belastning kan förseningar upptså. 

Du kommer automatiskt att motta en bekräftelse på din leverans från oss *info@borninstockholm.se* så fort ditt paket lämnar vårt varulager.
Paket levereras normalt till närmaste utlämningsställe vilka ska lösas ut inom den tid som anges på aviseringen. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS. Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift på 250kr
 
AVTAL OCH BESTÄLLNING

För att kunna göra ett köp via Sajten måste Du acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder Du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att Du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter enligt Born In Stockholm’s Integritetspolicy.

Reklamation
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker fel på en vara ska du som kund kontakta vår kundtjänst så fort du upptäckt felet. 
Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något urpsprunglit fel eller är felaktig. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.

Säkerhet:
Beställningar som görs med annan persons namn utan dennes medgivande räknas som bedrägeri. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls.
 
När du handlar hos oss skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk).
 
SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Personuppgifter:

När du handlar hos Born In Stockholm registreras dina personuppgifter i vårt system. När du beställer hos oss godkänner du vårt avtal för detta. Born In Stockholm behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna som du lämnar in till oss används konfidentiellt, ingenting förs vidare till tredje person. De används endast i syfte att fullfölja din order och i övrigt för att kunna ge dig så god service som möjligt. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget.

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser. 

Integritetspolicy / Cookies

VI SKYDDAR DINA PERSONUPPGIFTER

Datasekretess är viktigt för Born In Stockholm och vi vill vara öppna och transparenta med vår hantering av dina personuppgifter. Vi har därför en Born in Stockholm-policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.

GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen.

Born In Stockholm lägger stor vikt vid din personliga integritet och ditt enskilda skydd av personuppgifter, denna integritetspolicy förklarar hur vi inom Cajoba AB behandlar dina personuppgifter och din personliga information.

VILKA PERSONUPPGIFTER BEHANDLAR VI?

Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på Borninstockholm.se. De personuppgifter som Cajoba AB behandlar är ditt namn, e-postadress, köp, betal och orderhistorik, leveransadress, IP-adress & telefonnummer.

HUR ANVÄNDER VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Uppgifterna kan användas för identifikation, marknadsföring (e-mail) och statistik-ändamål. Uppgifterna kan även användas för utskick per e-post. Du kan när som helst kontakta Born In Stockholm för att avbryta marknadsföring mot dig som kund. Ditt personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av, eller på grund av krav från betalnings och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysnings-syfte.

HUR LÄNGE SPARAS MINA PERSONUPPGIFTER?

Uppgifterna finns kvar i våra register så länge du är kvar hos Born In Stockholm som aktiv “medlem”.

VEM ÄR REGISTERANSVARIG FÖR DINA PERSONUPPGIFTER?

Born In Stockholm (Cajoba AB) är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

Cajoba AB
Erik Dahlbergsgatan 23
11532  Stockholm
Sverige

Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 556965-7702

VAT NR SE 556889899201

 

 

 

LEVERANSER

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

HUR SPÅRAR JAG MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Sverige

Postnord Mypack Collect kostar 69sek

Europa

MyPack Collect: 199sek

Resten av världen

International Parcel: 199sek

 

VILKA LÄNDER SKICKAR VI TILL?

Vi skickar till hela världen!

TILLKOMMER TULLAVGIFTER?

Tullavgifter tillkommer inte ordrar som levereras till en adress inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för tillkommande avgifter som tull eller skatt när ordern skickas utanför EU. 

KAN JAG BESTÄLLA TILL EN ANNAN ADRESS ÄN ANGIVEN FAKTURAADRESS?

Ja! Du kan ange en alternativ leveransadress som skiljer sig från den adress som angivit för fakturan.

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Varor som är beställda på “restorder” har en längre leveranstid än varor i lager. Om du har beställt på “restorder” så är varans leveranstid 1-4 veckor. Om en vara saknas så ska du ha blivit informerad om detta på din orderbekräftelse som medföljde i paketet. Om du mot förmodan inte fått någon information så hör av dig på order@borninstockholm.se så hjälper vi dig 🙂

 

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

ORDRAR

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

KAN JAG ÄNDRA LEVERANSADRESSEN I MIN ORDER?

Så länge din order inte har blivit färdigbehandlad så kan du byta leveransadress. Om du vill ändra leveransadressen i din order så vänligen maila oss så snabbt som möjligt på order@borninstockholm.se så hjälper vi dig. 

JAG HAR SETT EN VARA MEN DEN ÄR SLUT I LAGER

Då vi syr upp våra flesta varor efter beställning så kan vi oftast sy upp en önskad vara åt dig! Meddela oss vilken vara de gäller så hjälper vi dig. Order@borninstockholm.se

VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAR NI?

Visa
Mastercard
American Express
PayPal
Klarna

 

RETURER

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du lämna in ditt paket till posten inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Maila oss på Order@borninstockholm.se för att få information om adress att skicka paketet till.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 1-4 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

 

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Om du har använt vår returfraktsedel så kan du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

RETURPOLICY
  • Varorna måste returneras inom 14 dagar efter mottagen leverans.
  • Bikinis och baddräkter returneras ej av hygieniska skäl.
  • Ej öppet köp på rea-varor
  • Born In Stockholm-taggen måste sitta kvar.
  • Varorna är oanvända och i originalskick
  • Inga sminkmärken.
  • Ingen parfymdoft. Vid stark parfymdoft så godkänns ej returen

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på rea.-varor samt bikinis och baddräkter på grund av hygieniska skäl. Vid frågor är du välkommen att maila oss.

 

HUR LÅNGT EFTER ATT JAG FÅTT MINA VAROR KAN JAG RETURNERS DEM?

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på bikinis samt baddräkter på grund av hygieniska skäl. Alla returer måste följa vår returpolicy.

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Vänligen tillåt 14 dagar för paketet att komma tillbaka till vårt returlager, därefter får du en returbekräftelse och pengarna bör synas på ditt konto inom 5-10 dagar. 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Ja, vi har fria byten. Fyll i den medföljande retursedeln i paketet och skriv vad du önskar byta till. Om du önskar byta till en dyrare vara, vänligen returnera varan och lägg en ny order. Skriv en kommentar på din nya order att det är ett byte så återbetalar vi dig för frakten i efterhand.

Fria byten gäller endast för ordrar inom Sverige. 

 

 

VEM BETALAR FRAKTEN FÖR RETUREN?

Du som kund betalar själv för din retur – Byten är fria!
Du som kund betalar själv för din retur. Dvs du blir återbetalad för frakten du betalade vid köpet men står själv för returfrakten. Du bestämmer själv hur du vill returnera ditt paket men vi rekommenderar dig att skicka paketet sårbart med kvitto.

Du ansvarar för att paketet kommer tillbaka till oss.

JAG HAR INTE FÅTT MINA RETURPENGAR - VAD GÖR JAG?

Om du har använt vår returfraktsedel så kan du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

 

TULLAVGIFTER

Tullavgifter tillkommer inte på returer i Sverige eller inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för eventuella kostnader för tull när en kund returnerar från ett land utanför EU. (Vi hämtar inte ut returer med tullkostnader. Om du är osäker på hur du ska returnera din vara från utanför EU vänligen kontakta oss på order@borninstockholm.se innan du skickar returen).

 
 

 

Skicka oss ett email