KÖPVILLKOR

Genom att beställa från Borninstockholm.se så accepterar du våra köpvillkor.
Mer information hittar du HÄR.

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

VART ÄR MIN LEVERANSBEKRÄFTELSE?

När ordern är redo för leverans skickas en leveransbekräftelse till den mail som du angav vid ditt köp. 

Om du inte mottagit någon leveransbekräftelse, vänligen kolla din Skräppost eller Spaminkorg då mailet kan ha hamnat där. Annars är du välkommen att höra av dig till oss på order@borninstockholm.se

 

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du lämna in ditt paket till posten inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Maila oss på order@borninstockholm.se för att få information om adress att returnera paketet till.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej ifyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 1-4 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

 

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Om du har använt vår returfraktsedel så kan du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

 

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Så fort din retur har blivit registrerad så får du ett mail från oss.

 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Du som kund kan byta dina varor helt gratis genom att använda returblanketten som följer med i paketet. Skriv på retursedeln vad du önskar byta till så byter vi ut de snabbt åt dig. Om du önskar byta till en dyrare vara, vänligen returnera varan och lägg en ny beställning. Meddela oss gärna om detta på din nya order så vi kan ge dig frifrakt i efterhand.

 

 

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Om du saknar en vara i din order så har du antagligen beställt denna på “restorder”. En restorder betyder att vi syr upp varan efter beställning. En restorder har 1-4 veckors leveranstid. Om varan är en restorder står när du lägger varan i varukorgen. På din orderbekräftelse som medföljer i paketet så har vi markerat vilka varor som är restorder samt den ungefärliga leveranstiden på dessa varor. 

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

KAN JAG ÄNDRA/AVBRYTA MIN ORDER?

Om du vill ändra din order så måste du snabbt höra av dig till oss och meddela detta så vi kan se vad vi kan göra för din specifika order. Om din order redan blivit färdigbehandlad så kan vi inte göra några ändringar eller avbryta din order. Du kan heller inte avbryta en redan lagd restorder. Men maila oss angående din önskan så ser vi till att försöka hjälpa dig!

 

HUR OFTA FYLLER NI PÅ MED VAROR OCH STORLEKAR?

Vissa av våra varor och storlekar är limiterade. Se till att beställa dina favoriter snabbt, det finns ju inget man ångrar sig så mycket som de sakerna man inte köpte – ellerhur? 

Vi syr upp de flesta av våra varor efter beställning och har därför den fina servicen att vi kan sy upp, ändra och göra dina inviduella önskningar specifikt för dig. Maila oss om du har några önskningar om en vara eller om du önskar en vara i en färg som inte finns på hemsidan. Order@borninstockholm.se

 

HAR NI NÅGON STUDENTRABATT?

YES! Student10 ger dig som student 10% rabatt på hela din order.

KAN JAG ANVÄNDA TVÅ RABATTKODER SAMTIDIGT?

Våra rabattkoder kan inte kombineras med andra rabattkoder.

LEVERANSER

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

HUR SPÅRAR JAG MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Sverige

Postnord Mypack Collect kostar 69sek

Europa

MyPack Collect: 199sek

Resten av världen

International Parcel: 199sek

 

VILKA LÄNDER SKICKAR VI TILL?

Vi skickar till hela världen!

TILLKOMMER TULLAVGIFTER?

Tullavgifter tillkommer inte ordrar som levereras till en adress inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för tillkommande avgifter som tull eller skatt när ordern skickas utanför EU. 

KAN JAG BESTÄLLA TILL EN ANNAN ADRESS ÄN ANGIVEN FAKTURAADRESS?

Ja! Du kan ange en alternativ leveransadress som skiljer sig från den adress som angivit för fakturan.

EN VARA SAKNAS I MIN ORDER - HELP PLZ!

Varor som är beställda på “restorder” har en längre leveranstid än varor i lager. Om du har beställt på “restorder” så är varans leveranstid 1-4 veckor. Om en vara saknas så ska du ha blivit informerad om detta på din orderbekräftelse som medföljde i paketet. Om du mot förmodan inte fått någon information så hör av dig på order@borninstockholm.se så hjälper vi dig 🙂

 

JAG HAR FÅTT FEL VARA - VAD SKA JAG GÖRA?

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att någonting gått fel.

Vänligen returnera varan till oss för att byta ut den till den rätta (givet att den rätta varan fortfarande finns tillgänglig). Om varan ej längre finns i lager så kommer vi att göra en full återbetalning för varan till dig.

ORDRAR

HEY! VART ÄR MIN ORDER?

När vi packat din order och den är redo för leverans så får du en orderbekräftelse till den email som du angav vid ditt köp. Du kan följa din leverans via länken som är inkluderad i leveransbekräftelsen. Våra ordrar skickas med Postnord.

Ordrar inom Sverige tar normalt 2-5 arbetsdagar.
Ordrar inom Europa tar normalt 3-9 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.
Ordrar till resten av världen tar normalt 4-11 arbetsdagar beroende på vilket land du beställt till.

Vid outhämtade paket tillkommer en administrativ avgift på 400 SEK. Vid outhämtat paket menas även obrutet paket som direkt skickas tillbaka från posten.

Restorder kan vara mellan 1-4 veckors leveranstid beroende på varan. En restorder kan inte avbrytas innan varan är levererad då varan sys specifikt för beställning. Vill du byta storlek på en redan lagd order på ”restorder” måste du som kund meddela oss så snabbt som möjligt via mail.

KAN JAG ÄNDRA LEVERANSADRESSEN I MIN ORDER?

Så länge din order inte har blivit färdigbehandlad så kan du byta leveransadress. Om du vill ändra leveransadressen i din order så vänligen maila oss så snabbt som möjligt på order@borninstockholm.se så hjälper vi dig. 

JAG HAR SETT EN VARA MEN DEN ÄR SLUT I LAGER

Då vi syr upp våra flesta varor efter beställning så kan vi oftast sy upp en önskad vara åt dig! Meddela oss vilken vara de gäller så hjälper vi dig. Order@borninstockholm.se

VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAR NI?

Visa
Mastercard
American Express
PayPal
Klarna

 

RETURER

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Enligt distansköplagen så har du alltid 14 dagars returrätt. För en godkänd retur måste du lämna in ditt paket till posten inom 14 dagar efter de att du hämtat ut ditt paket. Om du önskar göra en retur så följ följande steg:

    • Maila oss på Order@borninstockholm.se för att få information om adress att skicka paketet till.
    • Packa in varan försiktigt i lämplig förpackning. Lägg i returlappen ifylld i paketet. Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej.
    • När vi mottagit din vara så gör vi en retur till dig så fort som möjligt. Observera att de kan ta upp till 1-4 veckor.
    • Vi skickar alltid ett mail till dig när returen är gjord. Observera att det kan ta 5-10 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Av hygieniska skäl gäller ej retur vid köp av bikinis samt baddräkter.
Produkten måste alltid skickas tillbaka i originalförpackning med originaletiketter på. Alla varor är förseglade med vår rosa tag, om tagen tas bort från plagget kan du inte längre returnera varan.

 

HAR NI FÅTT IN MIN RETUR? HUR LÅNG TID TAR PROCESSEN?

Om du har använt vår returfraktsedel så kan du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

RETURPOLICY
  • Varorna måste returneras inom 14 dagar efter mottagen leverans.
  • Bikinis och baddräkter returneras ej av hygieniska skäl.
  • Ej öppet köp på rea-varor
  • Born In Stockholm-taggen måste sitta kvar.
  • Varorna är oanvända och i originalskick
  • Inga sminkmärken.
  • Ingen parfymdoft. Vid stark parfymdoft så godkänns ej returen
  • Retur kostar 69kr

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på bikinis samt baddräkter på grund av hygieniska skäl. Vid frågor är du välkommen att maila oss.

 

HUR LÅNGT EFTER ATT JAG FÅTT MINA VAROR KAN JAG RETURNERS DEM?

Du har alltid 14 dagars öppetköp hos oss! Vi har ej öppetköp på bikinis samt baddräkter på grund av hygieniska skäl. Alla returer måste följa vår returpolicy.

HJÄLP - JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT MIN RETUR?

Det kan ta upp till 2-4 veckor för din retur att blir registrerad och genomförd från den dagen du skickar tillbaka varorna till oss. Vänligen tillåt 14 dagar för paketet att komma tillbaka till vårt returlager, därefter får du en returbekräftelse och pengarna bör synas på ditt konto inom 5-10 dagar. 

KAN JAG BYTA UT PRODUKTEN I MIN ORDER?

Ja, vi har fria byten. Fyll i den medföljande retursedeln i paketet och skriv vad du önskar byta till. Om du önskar byta till en dyrare vara, vänligen returnera varan och lägg en ny order. Skriv en kommentar på din nya order att det är ett byte så återbetalar vi dig för frakten i efterhand.

 

 

VEM BETALAR FRAKTEN FÖR RETUREN?

RETUR KOSTAR 69KR – Byten är fria!
Retur hos oss kostar 69kr. Du som kund betalar endast för en fraktkostnad vid en retur. Dvs du blir återbetalad för frakten du betalade vid köpet men blir debiterad 69kr för en returavgift.

JAG HAR INTE FÅTT MINA RETURPENGAR - VAD GÖR JAG?

Om du har använt vår returfraktsedel så kan du spåra din retur via Postnords hemsida med inlämningskvittot du fick av posten när du lämnade in returen.

Observera att det kan ta 1-4 veckor för din retur att bli registrerad hos oss från de att vi mottagit din retur. Du får ett mail så fort din retur är behandlad. 

Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till order@borninstockholm.se. Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor. 

När vi behandlat din retur får du en returbekräftelse via email. Vänligen tillåt 5-10 dagar för pengarna att komma in på ditt konto efter att du fått returbekräftelsen.

 

TULLAVGIFTER

Tullavgifter tillkommer inte på returer i Sverige eller inom EU.

Born In Stockholm ansvarar inte för eventuella kostnader för tull när en kund returnerar från ett land utanför EU. (Vi hämtar inte ut returer med tullkostnader. Om du är osäker på hur du ska returnera din vara från utanför EU vänligen kontakta oss på order@borninstockholm.se innan du skickar returen).

 
 

 

Skicka oss ett email